vrijdag 11 maart 2011

Bladwijzers

Wat gebruikt u om tijdens het lezen van een boek aan te geven waar u gebleven bent?
Hier bij Villa Appelzee durven we daar nogal laks mee om te springen.
Haarrekjes, doktersbriefjes, een haaknaald, een ander boek of zelfs de afstandsbediening van de televisie hebben hier al regelmatig als bladwijzer dienst gedaan. Niet meteen boekvriendelijk en met een erg laag stijl-gehalte, we admit. En toen ook de Villa Appelzee-kinderen de gewoonte kregen om een knuffel, een van hun sokken of een (al dan niet gebruikte) zakdoek tussen de bladzijden van hun boek te klemmen was de maat toch wel een beetje vol. Bladwijzers moesten er komen dus. 
 Voor mezelf maakte ik deze, van elastiek, oude kralen en hangertjes  





en voor de kinderen deze, van een lading oude linten 



Onze boeken kunnen weer opgelucht ademhalen. 

1 opmerking:

  1. Supergoed idee ! Weet ik eindelijk wat ik met die oude linten kan aanvangen...van zodra de klei-gekte achter de rug is, zet ik me weer aan de naaimachine !

    BeantwoordenVerwijderen