dinsdag 17 mei 2011

Ik ging naar de tijdschriftenwinkel en bracht mee...

Oh ik hoop maar dat mijn opdrachtgevers deze blog niet te veel lezen... Ik had gisteren namelijk een joekel van een writer's block. Zo eentje waartegen de normale remedies (zoals lang uit het raam staren, een hele zak zuurtjes leeg eten op 10 minuten of 5 mokken thee drinken - allemaal apart gezet natuurlijk, kwestie van in beweging te blijven) niet hielpen. Ten einde raad mailde ik naar een bevriende collega en zij gaf me twee, volgens haar beproefde, adviezen:
1) Niet te veel nadenken maar gewoon beginnen schrijven. Na een tijdje vormt zich hoe dan ook een tekst die ergens op slaat.
2) Computer afzetten, gaan shoppen en 's avonds -gedreven door paniek en deadlinestress- alles in één keer op papier zetten. 

3 keer raden welke optie ik koos... 

Maar waar een ander zich op zo'n moment misschien te buiten gaat aan schoenen of jurken, ga ik me dan helemaal verliezen in de betere tijdschriftenwinkel. 


Dus nu ben ik weer helemaal blij dankzij deze twee.




Een boek met oude handwerk- en knutseltechnieken uit de jaren '60 en '70 maar dan in een nieuw kleedje gestoken.



En een gloednieuw tijdschrift 'for people who love the crafty life'. Niet goedkoop maar ach, voor een keertje... En als het me weer terug aan het werk krijgt is het geld goed gespendeerd, toch?


* Kleine nota voor de opdrachtgevers: blokkade weer helemaal opgeheven, deadline niet in gevaar, nog steeds goed bezig.

2 opmerkingen: