zaterdag 7 januari 2012

De agenda van Vermiljoen, by Villa Appelzee

Vorig jaar rond deze tijd kon iedereen die te laat of te lui was om al een agenda voor het nieuwe jaar te kopen zich verheugen in het schitterende initiatief van Vermiljoen: een zelfgemaakte agenda waarvan je de basisbestanden gewoon kon downloaden om er vervolgens een persoonlijke Vermiljoen-agenda mee te maken. Dat was een attentie waar de chaoot in mij dankbaar gebruik van maakte, met dit als resultaat: een unieke en handige agenda waar ik een heel jaar plezier van heb gehad en veel complimenten voor heb gekregen (die ik -eerlijk is eerlijk- meteen doorschoof naar Vermiljoen natuurlijk). 

Dit jaar kan ik de complimenten deels ook zelf aanvaarden, want ik heb me er aan gezet om zo'n bestand eigenhandig in elkaar te steken. Het duurde maar een hééél klein beetje langer dan gedacht..., en dan heb ik me nog grotendeels aan het concept van de eerste agenda gehouden. Maar kijk, nu is hij dus af...


Zoals gezegd heb ik het mezelf gemakkelijk gemaakt en gewoon de layout van Vermiljoen overgenomen. (waarom iets veranderen als het goed is?)
De agenda begint eind december 2011 en eindigt op 6 januari 2013, achteraan zitten lege pagina's voor losse krabbels. 


Ik hield dezelfde kaft van vorig jaar, 



vouwde alleen een paar extra Mme Zsazsa-enveloppen 
als opbergzakjes 


en maakte een set remindervlaggetjes
 voor belangrijke dagen.


Nu zou ik alleen nog moeten uitzoeken hoe ik zo'n pdf-bestand kan linken in een post, maar daar begin ik alleen aan als het nodig is. Geef dus gerust een seintje als u ook zo'n Vermiljoen-agenda, by Villa Appelzee wilt en ik zet me er aan. 
(Wie me kan helpen met het link-verhaal krijgt er een set vlaggetjes bovenop).
***
Is het nu goed of slecht dat de meeste reacties op de agenda niet digitaal maar - o heerlijk ouderwets - nog gewoon persoonlijk kwamen? Ik ga maar voor het eerste, lang leve de persoonlijke contacten!
Voor de liefhebbers die het nog niet te laat vinden: de linken naar de pdf-bestanden.
deel1agenda2012
deel2agenda2012
deel3agenda2012
deel4agenda2012
deel5agenda2012
deel6agenda2012
deel7agenda2012
deel8agenda2012

Ik hoop dat het zo lukt. Het is de bedoeling dat u de pagina's rectoverso print en dan op maat (11 x 15 cm) snijdt.
Ik printte op iets dikker ruitjespapier, maar eerst even testen op  gewoon papier is misschien geen slecht idee. 



2 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om een medestander te vinden... kijk op mijn blog.. Inmiddels ben ik begonnen om een agenda te maken voor volgend jaar. Omdat ik geen downloads heb, ben ik helemaal zelf maar aan de gang gegaan... maar misschien kan ik toch nog downloads vinden dus!? ik ga zoeken.
    Groeten Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sanne Cornelissen16 april 2013 om 08:52

    wat een mooi intitatief om zoiets ook nog te delen! ik ga hem vandaag in elkaar knutselen. Want heb nog steeds geen agenda gekocht dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen